El Curt.doc – Franklin and Marshall tanca la seva sisena edició amb Remember me, My Ghost de l’irlandès Ross McDonell com a guanyador

Odysseus Gambit del català Àlex Lora s’endú el premi del públic i el del jurat jove, Sergio Oksman rep el premi especial del jurat per A story for the Modlins i Després de la pluja de Pere Puigbert el premi Nanook al millor curtmetratge en català. Antoni Martín i Gich va rebre el Premi Nanook a una trajectòria.

rossmcdonnell-fEl Curt.doc Franklin Marshall va tancar ahir la seva sisena edició després que més de tres cents espectadors passessin per la sala del Teatre Casino la Unió de Vidreres per veure les seccions oficials. El festival, que enguany ha presentat 21 curtmetratges de 14 països diferents, ha incorporat algunes novetats en la seva última edició, com el Llarg.doc, la projecció d’un llargmetratge documental (The Juan Bushwick Diaries, de David Gutiérrez), o el sistema de pagament d’entrada inversa.

El jurat format pel periodista Francesc Vilallonga, el productor Oriol Gispert i el cofundador de la productora Salto de Eje SL Juanjo Giménez va atorgar el premi Nanook al millor curtmetratge documental a Remember Me, My Ghost, de l’irlandès Ross McDonnell, que narra la història d’una dona que habitava al barri dublinès de Ballymun, i com aquesta intenta millorar la seva situació malgrat les dificultats a les que ha de fer front.

El premi especial del jurat al finalista va ser per A Story for de Modlins, del madrileny Sergio Oksman, que tractava de reconstruir una història a partir d’un conjunt de fotografies i objectes personals d’una família nord americana que van aparèixer llençats a un contenidor de Madrid.

El premi Nanook al millor curtmetratge en català se’l va endur Després de la Pluja, de Pere Puigbert,  que retrata un pastor reposant sota un arbre mentre comença a ploure, utilitzant només les imatges, sense cap mena de diàleg.

Odysseus Gambit, del català Àlex Lora, que tracta de Saravuth, un immigrant cambodjà que viu de jugar escacs al mig de Nova York, va rebre tant com el premi del públic com el del Jurat Jove, que aquest any estava integrat per Albert Ramírez, Tobías Castro i Montserrat Ciurana.

A causa de l’alt nivell dels curtmetratges presentats aquest any, el jurat va decidir atorgar dues mencions especials: una a The Broken Altar, un retrat dels cinemes a l’aire lliure que  desapareixen gradualment, del canadenc Mike Rollo; i una altra a Kako Sam Zapalio Simona Bolivara, “El fusible o com vaig cremar Simon Bolívar”, del croat Igor Drljaca, que explica la guerra civil de Bòsnia-Herzegovina a través de vídeos casolans gravats durant la seva infància.

La direcció del festival valora molt positivament la resposta del públic que no només va assistir massivament a les sessions oficials a concurs amb un teatre al límit del seu aforament sinó que també  va ser molt considerable l’assistència a les sessions paral·leles que es proposaven aquest any com la retrospectiva de treballs d’Antoni Martí, la projecció de The Juan Bushwick diàries, el Curt.doc Jove i el concert final a càrrec del cantautor Joan Colomo.

La nova fórmula de pagament de les entrades (la taquilla inversa) ha suposat una mitjana de recaptació a l’entorn de 2,5 euros per espectador i sessió. Aquesta bona acollida anima a continuar amb aquesta forma de pagament amb la qual és el mateix espectador qui fixa el preu de l’entrada.

Anuncis

One comment

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s